الغايـات والأهـداف الإستراتيجيـة
تسعى كلية الطب البيطرى-جامعة قناة السويس، إلى تحقيق سبع غايات رئيسىيه تتمثل في الآتي:
كل غاية من الغايات تتكون من مجموعة من الأهداف التكتيكية و كل هدف من الأهداف التكتيكية يتكون من مجموعة من الأهداف التشغيلية.
Aims and Strategic Goals
The Faculty of Veterinary Medicine – Suez Canal University seeks to achieve seven main goals, represented by the following:
Each goal consists of a set of tactical objectives, and each tactical objective consists of a set of operational objectives.
الغايةالأولى : تخريج كفاءات متميزة من الأطباء البيطريين قادرين على المنافسة فى سوق العمل
1-تطوير برنامج ومقررات مرحله البكالوريوس واستحداث برامج جديدة وفقا لاحتياجات سوق العمل
2-تطوير النظم التعليمية
3-تنمية قدرات وبناء شخصية الطالب
4-خريج قادر علي التواصل والتفكير الايجابي والابداعى لخلق فرص عمل
First goal: Graduation of OutstandingVeterinarians who canCompete in the Labor Market.
- Developing the undergraduate program and courses and introducing new programs according to the needs of the labor market
- Development of educational systems
- Developing the capabilities and building the student’s personality
- Creative graduate who is able to communicate and think positively to create job opportunities.
الغاية الثانية: برامج دراسات عليا مطورة تواكب المستجدات
- برامج دراسات عليا مطورة تمكن الدارسين من المنافسة محلياً وإقليمياً
- التوسع فى جذب الدارسين محلياً وإقليميا
Second goal: Developed up-to-date Postgraduate Programs.
- Developed postgraduate programs that enable students to compete locally and regionally.
- Extension to attract local and regionalstudents.
الغاية الثالثه: ببيئة محفزة داعمة لإنتاج المعرفة والبحث العلمى
- خطة بحثية للكلية موجهة لخدمة المجتمع
- دعم الإنتاج البحثى والمعرفى الأكاديمي
- تعزيز العلاقات المحلية والإقليمية والدولية بالجامعات والكليات المناظرة
- ربط مخرجات البحث العلمى بالمشكلات المجتمعية
Third goal: AStimulating Environment that Supports Knowledge and Scientific ResearchOutcomes.
- A research plan for the faculty directed at serving the community.
- Supporting research outcomes and academic knowledge.
- Strengthening local, regional, and international collaboration with corresponding universities and colleges.
- Linking the outputs of scientific research to community problems.
الغاية الرابعة: تعزيز دور الكلية فى خدمة المجتمع واستشراف المستقبل وتحقيق التنمية المستدامة
- الشراكة مع المجتمع المدنى لتحقيق التنمية المستدامة
- الاستخدام الأمثل للموارد المتاحة وتنمية الموارد الذاتية
- خطة المجتمع وتنمية البيئة تتواكب مع احتياجات المجتمع
Fourth goal: Strengthening the Role of the Faculty in Serving the Community, Foreseeing the Future, and Achieving Sustainable Development.
- Partnership with civil society to achieve sustainable development.
- Optimum use of available resources and development of self-resources.
- A community and environmental development plan that aligns perfectly with the needs of the community.
الغاية الخامسة :- رفع كفاءة أداء المنظومة الإدارية
- جهاز إداري كفء يحقق التميز فى الأداء الإدارى
- حوكمة الجهاز الإداري وترسيخ مبادئ الشفافية وثقافة السلوك المسئول ومكافحة الفساد
- خدمات إدارية الكترونية متميزة
- زيادة الرضا الوظيفى للجهاز الإدارى
Fifth goal: Raising the Performance of the Administrative System.
- An efficient administrative system that achieves excellence in administrative performance
- Governance of the administrative system and the consolidation of the principles of transparency, a culture of responsible behavior, and the fight against corruption.
- Excellent electronic administrative services.
- Increasing job satisfaction for the administrative system.
الغاية السادسة :- السعى إلى التحول الرقمى للكلية
- تطوير البنية التحتية الإلكترونية للكلية
- تطبيق سياسات التحول الرقمى
- استدامة الخدمات الإلكترونية بالكلية
Sixth goal: Seeking Digital Transformation of theFaculty.
- Developing the electronic infrastructure of the faculty.
- Implementing digital transformation policies.
- Sustainability of electronic services in the faculty.
الغاية السابعة :-تعزيز الوضع التنافسى للكلية
- استمرارية الاعتماد الأكاديمى للبرامج
- السعى إلى اعتماد المعامل المركزية
Seventh goal: Enhancing the Competitive Situation of the Faculty.
- Continuity of academic accreditation for programs.
- Seeking to accredit central laboratories